Elekronizace, digitalizace provozních dat v online systému je nedílnou součástí efektivní takzv. živé dopravní cesty na železnici. Představa, snaha zavést nekompromisní dodržování jízdních řádů nákladních vlaků pro převoz materiálů po železnici je nerealizovatelná, pokud nechceme aby si uživatelé zákazníci hledali jinou alternativní způsob přepravy např. po silnici, kde kamionová přeprava se chová díky obrovské konkurenci flexibilně. těřžko můžeme požadovat např. pro těžařských společnostech, aby svou produkci přízpusobili našemu jízdnímu řádu tak, aby v určitém čase bylavýrobek, produkce byla k dispozici v potřebném množství. Pro uchování současných zákazníků a přilákání dalších azdůraznění, využití všech výhod železniční přepravy vůči silniční je proto nutné zavést v co nejkratší době okamžité přenos veškerých informací týkajících se realizace železničního převozu a to již v době jejich vzniku přímo u zdroje na provozních pracovištích a to mezi těmito pracovištěmia řídícím centrem, dispečerským aparátem. Jen na základě těchto informací lze ioperativně a efektivně řídit železnižní provoz., řídit ekonomické využití dopravních prostředků i využití železničních kolejových svršků, tratí kolejových rozvětvení, železničních stanic.To je hlavním směrem a důvodem vývoje softwarové aplikace "Elektronický provozní plán žlezničních stanic."