V této ukázce si popíšeme praktický příklad práce ve vlečkové stanici Karviná Doly. V prostředí kolejiště této stanice si v předávce zvolíme příslušný datum. Dojde k nahrání veškerých dat. Předávku odstraníme tlačítkem v pravé horní části této dialogové tabulky. Před námi se tak zaplní časová osa příslušnými daty a taktéž se nahrají do dalších přehledů. V časové ose si z menu tlačítkem jednotlivě můžeme data přehrát a to s propojením, se svislými čárami a nebo bez, tak jak nám to vyhovuje. Vpravé horní části můžeme sledovat, jak se nám údaje o celkovém počtu vozidel v kolejišti dynamicky mění a počet dopravních úkonů. Tento proces můžeme kdykoliv pozastavit, rovněž rychlost v popisování nastavit a to jezdcem na levé straně. Můžeme se přepnout do stavu kolejiště a tento příkaz opakovat, opět sledovat průběžné obsazování a uvolňování jednotlivých kolejí. Taktéž ve schématickém přehledu, kde v grafickém znázornění se nám dynamicky mění jak indikace obsazení koleje pomocí zeleného obdélničku, který se nám co došíře mění podle počtu železničních vozidel. Na pravé straně se vypisují lokomotivy dle jejich označení taktéž na jednotlivých kolejích. Dále se přepneme do přehledu příjezdů, odjezdů, průjezdů v tomto kolejišti. Zde tlačítky vlevo dole si můžeme příslušné údaje vyfiltrovat. Tlačítko Vše nám umožňuje vypsat veškeré lokomotivy, které byly v tomto datu v kolejišti přítomny, tlačítko Car pouze pro lokomotivy Kargo, tlačítkem dis pouze dispečerské lokomotivy a tlačítkem vleč pro lokomotivy místního významu. Zde tak můžeme získat informace, jak bylo kolejiště obsazováno lokomotivami zařazených do rozdílných skupin. Můžeme si tak lehce vyfiltrovat, že dispečerské lokomotivy, které zajímají dispečerský aparát byly přítomny celkem 48x, vlečkové 38x kargo 13x. Za vlečkové a kargové zodpovídá zátěžový výpravčí. A které že to lokomotivy mají přednost?? U dispečera mají přednost lokomotivy dispečerské, u zátěžového lokomotivy kargo a lokomotivy místního významu. Jelikož kolejiště, zhlaví, jednokolejné tratě mají omezenou kapacitu dále sníženou častými poruchami,omezeními, za rozhodnutí je proto, podle dostupných informací, které jsou v současné době velice kusé, ztrohé v konečném důsledku odpovědný dispoziční výpravčí, který ve spolupráci s pultovým výpravčím musí toto své rozhodnutí v co nejkratší době realizovat. Jinak dochází ke kumulaci náležitostí, k zablokování propustnosti, k prostojům a k dispozicím do sousedních stanic a k značným ekonomickým ztrátám. Tento příklad tak má poukázat, že pro zajištění plynulosti provozu není rozhodující direktivní nařízení v přednosti svých náležitostí jak ze strany dipečera nebo zátěžového výpravčího případně dalších výše postavených pracovníků bez znalostí celkové problematiky nebo ve zvýšeném počtu lokomotivních náležitostí, ale v předstihu a před kumulací, tedy v době snížené dopravní vytíženosti se na možnou přetíženost předem co nejlépe připravit vzájemně se informovat. Je proto chybné časté tvrzení, že výpravčímu postačí informace o aktuální dopravní situaci pouze ze sousedních stanic, nebo maximálně o stanici dřív.